Les obres de construcció de la nova residència de majors del Sant Hospital de la Beneficència d’Ontinyent han arribat al 88% d’execució, avançant en els terminis previstos per a la finalització de l’obra abans d’aquest estiu. L’alcalde d’Ontinyent i president de la Fundació del Sant Hospital de la Beneficència, Jorge Rodríguez; la vicepresidenta de la Diputació de València, Natàlia Enguix; Membres del Patronat de la Fundació i responsables de l’equip d’arquitectura i l’empresa adjudicatària de l’obra feien hui una visita institucional a l’actuació, que s’executa en una parcel·la ubicada al núm. 13 del carrer Monges Carmelites del barri del Llombo, per comprovar la marxa de les obres.
En l’atenció als mitjans de comunicació durant la visita, Jorge Rodríguez valorava molt positivament els avanços en una actuació “que permet que el problema sorgit en el desajust de la residència actual respecte a les noves normatives s’haja convertit en una possibilitat per comptar amb una millor atenció a la gent gran que més ho necessita, amb més del doble de les places actuals i equipaments moderns. És un camí que no ha estat fàcil i que ha necessitat la implicació de moltes persones i entitats, com Càritas; Caixa Popular; l’Ajuntament, que aporta 800.000 euros; la Generalitat Valenciana, que aporta altres 750.000 en una ajuda aconseguida per l’Ajuntament per competència competitiva; o la Diputació de València, que aporta 1,5 milions d’euros aconseguits gràcies a les gestions realitzades per Natàlia Enguix dins del pacte de Govern al qual vam arribar amb la institució provincial”.

Natàlia Enguix destacava en aquest sentit que “des del minut zero teníem clar que aquest projecte era prioritari i que dins dels més de 15 milions d’euros que han d’arribar a Ontinyent fins a 2027 dins de l’acord de Govern de la Diputació, aquest havia de ser una de les actuacions que calia finançar. Aconseguir dins aquest acord 1,5 milions dels 8,5 que suposa l’obra és una xifra important que ens fa estar especialment orgullosos d’haver aconseguit ser decisius a València, i tornar així l’agraïment a la gent que va confiar en nosaltres, ajudant en aquest cas a fer realitat un projecte per atendre a la gent gran que més ho necessita”.
Des de Crystalzoo, l’estudi d’arquitectura encarregat de l’obra, s’indicava que molts dels capítols de major pes ja poden considerar-se en vies d’aconseguir la seua completa execució, com són façanes i particions, revestiments, etc. Els majors treballs pendents se cenyeixen a controls de qualitat (especialment per la posada en càrrega de les instal·lacions) i gestió de residus, i especialment equipament i urbanització. L’actuació està aconseguint els objectius quant a terminis d’execució, i en l’actualitat segueix el seu curs segons el calendari marcat al seu començament, esperant-se que no hi haja retards als treballs pendents, per les seues característiques.
L’edifici de la nova residència comptarà amb 97 places, amb 36 habitacions dobles i 25 individuals, enfront de les 41 places de l’actual, estimant-se que suposarà la generació de 25 nous llocs de feina. L’edifici estarà dotat amb un espai multifuncional central, i estarà repartit en nuclis convivencials per a entre 15 i 25 persones. Inclou també zones d’oci i esplai, espais comuns, xicotetes terrasses i un gimnàs a la part superior de l’edifici.
Cal recordar que en febrer de 2024, el director general de Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials, José Vicente Anaya, va confirmar a l’alcalde d’Ontinyent i la regidora de Sanitat Paula Soler que la Generalitat Valenciana concertaria el 100% de les places de la nova residència, indicant-se que s’esperava que en juny de 2025 pogueren estar les places adjudicades.