Del 15 de setembre al 4 de novembre en les instal·lacions de COEVAL, combinant classes presencials i en línia.
Ontinyent acollirà aquesta tardor una formació amb vocació de futur. La Federació d’Empresaris del Metall de la Província d’Alacant (FEMPA) obri una nova edició del curs gratuït ‘Agents del Canvi: Expert en Transformació Digital’, una proposta dirigida a joves de fins a 35 anys que desitgen formar-se en les competències més demandades per les empreses en plena era digital, en el qual s’abordaran temes com: intel·ligència artificial, analítica de dades, estratègies de màrqueting digital, innovació i molt més.
El curs ‘Agents del Canvi’, organitzat per FEMPA, s’impartirà de manera gratuïta i estarà obert tant a persones en situació de desocupació com per als qui actualment es troben empleades. Aquesta formació es desenvoluparà del 15 de setembre al 4 de novembre en les instal·lacions de COEVAL, la Confederació Empresarial de la Vall d’ Albaida, situades en l’Av. del Tèxtil, 22, 1a planta d’Ontinyent. Amb una duració total de 150 hores lectives, el curs s’impartirà en horari de vesprada, els dilluns, dimarts, dimecres i dijous, de 15.30 a 20.30 hores, facilitant així l’assistència dels qui desitgen ampliar els seus coneixements sense interferir amb altres responsabilitats.
Els Cursos d’Agents del Canvi tenen una duració de 150 hores, de les quals 25 hores es realitzen en modalitat presencial i 125 hores es realitzen en modalitat virtual.
En concret, els Cursos d’Agents del Canvi tenen una duració de 150 hores, de les quals 25 hores es realitzen en modalitat presencial i 125 hores es realitzen en modalitat virtual amb classes en directe. Així, seran cinc dies lectius en modalitat presencial a Ontinyent i la resta del curs s’imparteix en modalitat virtual síncrona, amb classes en línia en directe a través d’una plataforma de videoconferència.

En completar la formació, cada persona que finalitze el curs rebrà un Apple iPad 2025, eina tecnològica clau per a aplicar tots els coneixements adquirits.
Per a ampliar informació prem en el següent enllaç.
De què va el curs?
El pla és formar a l’alumnat en gestió digital i ser part de la transformació digital en les empreses. A més, els qui finalitzen el curs s’emportaran un “pack de digitalització” que inclou un iPad i que servirà com a eina per a implantar tots els coneixements adquirits en el curs.
Però no es tracta d’un curs més. Aquest programa va més enllà de la teoria, oferint una experiència formativa completa i aplicada, dissenyada perquè l’alumnat adquirisca les competències digitals més sol·licitades pel mercat. Intel·ligència artificial, analítica de dades, automatització, màrqueting digital, lideratge d’equips i disseny d’estratègies de transformació, són algunes de les àrees que s’aborden.
La docència d’aquest curs corre a càrrec de professionals en actiu amb àmplia experiència en les seues respectives àrees, perquè l’alumnat desenvolupe competències en digitalització a través de reptes individuals i grupals. Durant la formació, es treballaran eines i tecnologies innovadores d’anàlisis de dades com Tableau, entre altres.
Un dels elements diferencials del curs és la realització d’un projecte final aplicat: el disseny d’un Pla de Transformació Digital per a una pime. Aquest treball es desenvolupa amb l’acompanyament de mentors i permetrà als participants demostrar la seua capacitat per a aplicar l’aprés en un context real.
A les hores de formació presencial i virtual síncrona, se li sumen 225 hores de treball individual i grupal de l’alumne, amb la realització de casos pràctics, resolució de reptes, desenvolupament del Pla de Transformació Digital d’una Pime i altres qüestions.
Requisits per a optar al curs
Aquest curs està dirigit a joves de fins a 35 anys d’edat, tant en desocupació com treballant en pimes de fins a 249 empleats i també per a persones autònomes.
Entre els requisits acadèmics d’accés, està tindre un nivell d’estudis que encaix en aquestes tres opcions com a) Títol de Grau Universitari o cursant l’últim any; b) Títol d’FP Grau Superior o c) Certificat de professionalitat de nivell 3, títol de Batxillerat o d’FP grau mitjà sempre que es tinga una experiència laboral de mínim 2 anys en un lloc vinculat a competències digitals.
Els títols obtinguts en altres països són vàlids, encara que no estiguen homologats.
Així mateix, l’experiència professional requerida és d’un mínim de sis mesos d’experiència professional prèvia incloent pràctiques; excepte per al cas indicat en el punt c) del nivell d’estudis requerit. L’experiència laboral d’altres països és vàlida sempre que es puga acreditar.
Aquest és un Programa finançat per la Unió Europea-Next Generation EU i el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència; i secundat pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Fundació Pública a través de la Secretaria d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial (SEDIA) i EOI.