Ells ja reconeixen que parlen molt a sovint. Parlen, a més, el mateix idioma: el del futbol. Abel Buades i Pascual Donat són els màxims responsables tècnics de l’Ontinyent 1931 C.F. i el Club Deportivo Base Ontinyent, respectivament. Els dos van coincidir al seu moment als terrenys de joc. Ara treballen en entitats que són independents i autònomes en quant al seu funcionament financer i social, però a partir d’ara compartiran moltes de les seues línies d’actuació.
És una de les conseqüències del conveni que es va signar en 2023 (el conegut pacte del Palau de la Vila) i que ara tindrà la seua continuïtat amb la renovació que es va presentar aquest dijous a l’estadi municipal El Clariano. De la signatura de fa dos anys s’ha descavalcat la tercera entitat que gesiona el futbol a Ontinyent, el CF Clariano, però això sembla que ha estretit més encara les relacions entre l’Ontinyent i la FEBO. Tant que han decidit unificar les seues direccions tècniques. Abel Buades i Pascual Donat tindran la responsabilitat de confeccionar les plantilles del primer equip de l’Ontinyent; del seu filial, el Deportivo així com dels seus dos equips juvenils. “L’objectiu és traure jugadors d’Ontinyent i la comarca. La nostra base del futur és la cantera. Fer que arriben jugadors de casa al primer equip serà bo per al tema esportiu i econòmic del club”, assumeix Pascual Donat. Per la seua banda, Abel Buades explica que “la idea és que cada temporada tingam, almenys, dos o tres jugadors que puguen jugar amb el filial però que estiguen en dinàmica del primer equip, eixe és el projecte que tenim entre mans”.
“Aquest acord representa un pas més en el nostre compromís com a clubs amb el futbol base i el desenvolupament de joves jugadors”, explicava Juanma Bas, president de l’Ontinyent 1931. “No és només una renovació de conveni entre clubs, és un compromís ferm amb el futbol local, amb el desenvolupament de la nostra pedrera i amb Ontinyent com a referent esportiu”, afegia el president del Club Deportivo Esport Base, Jordi Tormo.
Apenes fa dos temporades l’Ontinyent i el Deportivo competien en el camp, eren rivals, s’estava creant una fractura i un enfrontament en el futbol local i, tal com ara reconeixen les dos institucions “això ens feia més dèbils”. Per contra, la relació iniciada amb el pacte del Palau de la Vila i renovada ara “fa que estigam millor i que tingam un projecte de futbol per a Ontinyent”.