La companyia de l’ontinyentí Marcos Morau, La Veronal, ha sigut la gran triomfadora de la XXVI edició del Festival Internacional de Teatre i Arts de Carrer de Valladolid, en aconseguir el guardó al Millor Espectacle amb ‘Totentanz’. El jurat, integrat per Xosé Paulo Rodríguez, Gonzalo Moreno Arriero, Jaume Nieto, Zoe Martín Lago i Sandra Cany, argumentava que el premi s’atorgava a “una obra coreogràfica d’excepcional qualitat, capaç de conjugar amb mestratge l’excel·lència formal, una estètica profundament evocadora i una reflexió crítica de forta ressonància contemporània”.
Morau destacava que aquest espectacle basat en la Dansa de la Mort medieval és “una xicoteta picada d’ullet i una xicoteta sacsejada a les consciències”, amb dues guerres “que estan atordint i estan agitant el món ara mateix” i a les quals la societat assisteix impassible, en referència al que està passant a Ucraïna, després de la invasió russa, i a Gaza en el conflicte entre els terroristes de Hamàs i Israel.
“Estiguem pendents del que està passant en el món i siguem molt clars i molt coherents amb els nostres pensaments i les nostres postures com a artistes, com a persones: per la llibertat d’expressió i per l’art en general en majúscula”, deia el guanyador.
Marcos Morau guanya el Festival Internacional de Valladolid amb ‘Totentanz’
