Ontinyent es manté com la ciutat més segura de la província de València

Ontinyent continua sent la ciutat amb la menor taxa de criminalitat de tota la província de València, segons les últimes dades oficials publicades pel Ministeri de l’Interior. Amb una mitjana de 30 delictes per cada 1.000 habitants, la capital de la Vall d’Albaida lidera per segon any consecutiu aquesta estadística, per davant d’altres localitats com Alaquàs, Paterna o Puçol, que també presenten xifres baixes. Segons les mateixes dades, els municipis amb pitjor índex de criminalitat en relació amb la seua població són Cullera (93 delictes per cada 1.000 habitants), Alfafar (77) i València capital (74). La mitjana provincial se situa en 55 delictes per cada 1.000 habitants, mentre que la mitjana autonòmica arriba als 52.

El regidor de Policia Local d’Ontinyent, Juan Pablo Úbeda, ha destacat la importància d’una xifra “que no sols consolida el lideratge com a ciutat més segura de la província, sinó que ho fem millorant les xifres respecte a l’any anterior, quan teníem una taxa de 31,2, xifra que va ser destacada aleshores pel mateix subdelegat del Govern, José Rodríguez Jurado. Aquesta evolució positiva amplia també el diferencial respecte a la mitjana provincial i autonòmica”, remarcava. Úbeda ha volgut posar en valor les mesures impulsades des del consistori per garantir la seguretat, com ara “l’aposta per la modernització dels equips de vigilància, amb elements com l’ús dels drons municipals, així com l’esforç i implicació del personal policial, que treballa coordinadament amb la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, que són els cossos competents en matèria de seguretat”.

El regidor també ha volgut fer referència a aquest com altre aspecte positiu relacionat amb la qualitat de vida a la ciutat, ja que “ser una ciutat segura influeix en dades com la que vam conéixer recentment sobre la fidelitat residencial, en la que es mostrava que Ontinyent és la ciutat de la província on més persones nascudes ací decideixen continuar residint, un indicador que reforça el nostre model de ciutat”, assenyalava.