Encara queda el segon concert de música festera dins de la programació del Mig Any Fester 2025, però segons el repertori previst per al que oferirà la Societat Unió Artística Musical d’Ontinyent aquest pròxim diumenge 23 de febrer al Teatre Echegaray, no es preveuen més sorpreses.
Per tant aquest Mig Any tindrà en el pasdoble ‘Santiago‘ l’única obra composada i estrenada en directe com a sorpresa per al beneficiari. Es tracta de la peça que va interpretar el passat diumenge la banda de l’Agrupació Musical Ontinyent sota la batuta del seu compositor, i director convidat, Saül Gómez i Soler. ‘Santiago’, pasdoble dianer està dedicada a l’Ambaixador moro de 2025, Santiago Tortosa Cairols, de la comparsa Kábilas.
El Mig Any és un bon periode per a l’estrena d’obres i, per tant, per a l’increment del patrimoni musical morocristià. En aquesta edició, a més del pasdoble ‘Santiago’, cal afegir la marxa cristiana ‘Ar-quim’ composada per Israel Tormo i dedicada al Banderer cristià Ximo Revert, de la comparsa Fontanos. També cal anotar en aquest apartat l’estrena que es produirà el pròxim diumenge. Serà l’obra ‘Soy kábila’ composada per Luis Belda Cerdà, músic de la Unió Artística i membre de la comparsa Llauradors.
Podeu disfrutar del pasdoble ‘Santiago’ en 01:19:00.