Serà el proper dissabte 10 de maig, dins de l’ampli ventall d’actes que es programen a València en honor a la festivitat de la Mare de Déu dels Desemparats que es celebrarà al dia següent. A les 23 hores tindrà lloc a la Plaça de la Verge, front a la Catedral i el Palau de la Generalitat, el tradicional concert extraordinari que ofereix la Banda Municipal de València. Enguany, la banda del Cap-i-Casal comptarà amb el director ontinyentí Saül Gómez com a convidat d’honor.
La Banda Municipal de València té com a director titular a Cristóbal Soler però en actes destacats, com ho serà el concert del pròxim dissabte, incorpora la batuta de destacats directors i músics.
Però això serà la propera setmana perquè per davant Saült Gómez té un cap de setmana amb protagonisme musical a les Festes de Moros i Cristians d’Alcoi i, concretament, a l’Entrada que tindrà lloc demà. El d’Ontinyent ha composat la música de la capitania mora, encapçalada per Indalecio Carbonell. A banda de les peces noves ‘Alaizaraq el Blau’, ‘Az-zhar’ i ‘Alsurakh’, tota la música del boato dels Abencerrajes serà de Saül Gómez.
També ha composat ‘Aragonesos més que mai’, la marxa que Saoret Albero, capità cristià, ha regalat a la seua filà. En la seua capitania també sonaran dues peces del compositor ontinyentí: ‘Llebeig’ i ‘El Guardià’.
A la primera alférez en la història de les Festes d’Alcoi, Ana Gisbert, acompanyarà la marxa ‘Kapytan’, i en l’alferecia també es podran escoltar ‘Samarkanda’ i ‘Sakasik’.