La Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana ha aprovat incorporar a l’obra de l’IES l’Estació d’Ontinyent altres 700.000 euros per al tractament de residus en el centre, que s’afegiran als 15,37 que es van adjudicar inicialment per a l’execució d’aquesta actuació que està duent-se a terme. A més a més, l’Ajuntament i la direcció del centre han acordat demanar a la Generalitat la incorporació de noves millores que podrien situar la inversió global en més de 18 milions d’euros.
L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, s’ha reunit junt amb els regidors de Territori, Óscar Borrell, i Educació, Ferran Gandia, amb representants de l’empresa GlobalKlee-LIC, l’equip directiu de l’IES L’Estació i l’equip d’arquitectes de Ramón Esteve, per tal de fer seguiment de l’actuació. En aquest encontre, el primer edil explicava que “vam estar treballant en una modificació del projecte per millorar els espais administratius, esportius i altres, ja que una actuació d’aquest calat, la més gran mai executada directament per l’Ajuntament, i de les de major calat de tot pla ‘Edificant’ a la Comunitat Valenciana, requereix els màxims esforços per comptar amb el millor resultat possible”.
Així, en la reunió es feia un repàs de la marxa de les obres que discorren a bon ritme i seguint les dates establides per a la finalització de les obres. A més l’equip d’arquitectura de Ramon Esteve detallava les millores que s’han consensuat per a millorar el projecte que inclouen actuacions executades en el tractament de residus que s’aprovarà en el pròxim plenari per valor aproximat de 700.000 euros que han estat aprovades per la Conselleria d’Educació.
També s’acordava demanar a la mateixa Conselleria d’Educació unes noves millores per valor aproximat 1,3 milions d’euros per continuar construint l’edifici amb totes les tecnologies actuals i millora en els espais com el Trinquet de Frares per a ús dels clubs de Pilota de la Vall d’Albaida, ja que no hi ha cap trinquet de les mateixes condicions en les comarques centrals. L’actuació permetrà augmentar notablement la superfície construïda en l’anterior institut (creat en 1970) que era de 6500 m², passant a més de 10.000 m². L’obra està executant-se en 5 mòduls constructius: cafeteria, biblioteca; saló d’actes i teatre; mòdul esportiu amb pavelló, vestidors, pistes exteriors i trinquet de frares; mòdul d’FP; i mòdul d’ESO i administració.
Les diverses parts valoraven positivament el treball de coordinació que està duent-se a terme en la construcció del nou centre a Ontinyent amb reunions trimestrals, i s’ha establit que es celebraran reunions tècniques amb la direcció de l’IES L’Estació de forma mensual, ja que s’ha començat el procés d’instal·lacions i distribucions interiors que s’han de treballar conjuntament. El ritme de les obres permet que la previsió siga que les obres puguen complir els terminis previstos i iniciar la docència en les noves instal·lacions en l’inici del curs 2026/27, tot i que quedarà una part d’intervenció en les pistes poliesportives que es finalitzarà en 2027.