L’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal) va celebrar aquest dissabte la seua assemblea ordinària de 2025. En la convocatòria, entre altres punts de l’ordre del dia, es va comunicar als associats que l’AMDComVal s’incorpora a la CEV, la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana.
Després de l’ aprovació de l’acta de l’assemblea anterior i dels comptes anuals, els assembleistes presents van acordar per unanimitat la creació d’una comissió de treball per a la redacció d’ uns nous estatuts i la creació d’ un reglament de règim intern. Entre les diferents propostes inicials, que hauran de ser estudiades en la comissió i, si s’escau, elevades posteriorment a l’ assemblea, es troba la possibilitat que l’ AMDComVal faci una transició fins a convertir-se en una agrupació empresarial, en lloc de continuar sent una associació sense ànim de lucre.
La integració de l’AMDComVal en la CEV seria només un primer pas perquè l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana, que ja compta amb 65 capçaleres i 46 empreses, es consolide com el principal representant patronal del sector de la comunicació a nivell autonòmic.
Durant l’assemblea, es va posar de manifest el paper que ha adquirit l’AMDComVal com a central de mitjans. La contractació de campanyes publicitàries de forma conjunta permet als integrants de l’associació, i en especial a les pimes i portals més petits quant a volum de trànsit web, accedir a partners o anunciants de major grandària. D’aquesta manera, l’ entitat reforça el seu paper d’impulsor dels mitjans digitals d’àmbit local o comarcal.
Col·laboració amb la Diputació i el MUVIM
L’assemblea va comptar amb la presència de membres de les tres províncies i representants de diferents comarques del territori d’Alacant, Castelló i València. La sessió es va celebrar en el saló d’actes del Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MUVIM), que va cedir les seues instal·lacions gràcies a les gestions realitzades amb la Diputació de València.
Els integrants de l’AMDComVal també van aprovar la celebració de les assemblees de forma descentralitzada. D’aquesta manera, es va donar llum verda al fet que les pròximes convocatòries es realitzen de forma rotatòria en les tres capitals de província o en altres municipis de qualsevol de les tres províncies de la Comunitat Valenciana. Així, l’associació empresarial amplia el seu compromís de promoció de la vertebració autonòmica i l’enfortiment del teixit econòmic intercomarcal.