Rànquing de les pel·lícules més vistes en el Cine Club Utiye

Amb la seua presència en la Mostra de Cinema d’Ontinyent, el director de cinema Sergi Miralles, i l’actriu alcoiana, Neus Agulló, van captivar al públic en la presentació de L’àvia i el foraster, que parla sobre la immigració. Però en la promoció de la pel·lícula, ja estava funcionant tant l’altaveu mediàtic, com el boca a boca, i ha aconseguit encapçalar el rànquing de les pel·lícules més vistes del Cinema Club Utiye en 2024, amb un total de 402 espectadors.

I és que Teresa, la tendra costurera del poble (a qui dona vida Neus Agulló), rep una proposta especial de Samir, el pakistanés de la fruiteria (Kandarp Mehta), que en realitat era sastre al seu país i que tant ha connectat amb el públic. Els dos col·laboren, però ho han de fer en secret per por del que puguen dir al poble. De sobte Teresa mor i Enric, el seu net que viu a Manchester, torna al poble en plena crisi vital.

El següent títol de la llista és la japonesa Perfect Days, dirigida per Wim Wenders, que va tindre 332 espectadors a la sala del Utiye. El film conta la història de Hirayama, qui sembla totalment satisfet amb la seua senzilla vida de netejador d’excusats a Tòquio. Fora de la seua estructurada rutina diària, gaudeix de la seua passió per la música i els llibres. Li encanten els arbres i els fa fotos. Una sèrie de trobades inesperades revelen a poc a poc més del seu passat.

En el tercer lloc se situa un altre títol de caràcter social, El 47, de Marcel Barrena, que arreplega la història d’un acte de dissidència pacífica i el moviment veïnal de base que en 1978 va transformar Barcelona i va canviar la imatge dels seus suburbis per sempre, a través de la història d’un conductor d’autobús, Manolo Vital.

Altres títols que han comptat amb el suport massiu del públic han sigut Casa en flames (315), Sala de professores (301), Los que se quedan (253), Marco (253), Polvo serán (251), Siempre nos quedará mañana (235), La estrella azul (210), La trenza (205) i La zona de interés (196).

Ara el repte de 2025 és “continuar oferint cinema d’autor, fora dels circuits comercials i que desperte l’interés del públic”, explica el seu president, Joan Valiente.